follow us

line
ENTISSAR ZEID
name : ENTISSAR ZEID
Interior Architect Zaroun, El-Metn
ENTISSAR-ZEID.jpg مهندسة داخلية
زرعون، المتن الاسم :  انتصار زيد
مهندسة داخلية زرعون، المتن
hr
Ms. Entissar Zeid holds a degree in interior design and worked for “Mezher Contracting” in project management, design and implementation of construction. She has established her own interior design, decoration, and real estate business. She trains as well teams on folklore dance and female candidates on beauty pageants and etiquette.
Having travelled to Saudi Arabia to manage sports and beauty centers, Ms. Zeid returned to Lebanon to campaign for and win in the 2010 municipal elections. She is a member of many humanitarian associations and is involved in the activities of the Democratic Institute and “Smart Center”. She has participated in all “Women in Front” projects, especially the parliamentary election campaign.
Moreover, she has taken part in the civil society dialogue and in the Committee for promoting women’s role in national decision-making. Ms. Zeid also believes that all these activities are part of national action and of women’s right to play their roles as men’s equals in all fields.
PERSONAL PROJECT
Ms. Zeid aims to establish a national scientific, cultural, and literary library with old and new reference works in various languages. Designed like public libraries, it will provide places for those who wish to read indoors while also allowing for loans. The goal is to promote tourism and culture in her area of residence and have a financial and social influence through openness, networking, and partnerships at all levels. She has already prepared a detailed preliminary study and design for the project.
السيدة انتصار زيد حائزة على شهادة جامعية في الهندسة الداخلية وهي عملت في إدارة المشاريع وتصميم الأبنية وتنفيذها في شركة "مزهر للمقاولات". افتتحت مكتبها الخاص للهندسة الداخلية وهندسة الحدائق وتجارة العقارات. بالإضافة الى ذلك، هي مدرّبة للرقص الفولكلوري وتمرّن العارضات والمرشحات لملكات الجمال على العرض وآداب التعامل. سافرت السيدة زيد إلى السعودية لإدارة مركز تجميل ورياضة وعادت إلى لبنان للمشاركة في الانتخابات البلدية لعام 2 1 وفازت بها. هي تنتمي إلى العديد من الجمعيات الإنسانية. 0 0 شاركت في نشاطات وتدريبات "المعهد الديمقراطي" و"سمارت سنتر" و"نساء رائدات" وساهمت في جميع مشاريعها وتدريباتها وأهمّها إدارة الحملات الانتخابية النيابية. هذا وانخرطت السيدة زيد في العمل الميداني من خلال مشاركتها في طاولة حوار المجتمع المدني وهيئة تفعيل دور المرأة في القرار الوطني. هي تؤمن أنّ كل هذه الأنشطة تصب في خانة العمل الوطني وممارسة المرأة لحقّها في أداء دورها وتساويها مع الرجل في كل المجالات.
المشروع الشخصي
مشروع السيدة زيد هو إنشاء مكتبة وطنية عامة علمية وثقافية وأدبية تجمع الكتب القديمة والجديدة بالإضافة إلى المراجع من كل اللغات. ويتمثّل المشروع بإقامة أماكن مجهّزة لاستقبال الراغبين في المطالعة داخل المكتبة وخارجها من خلال إعارة الكتب. الهدف من ذلك هو تحريك عجلة السياحة والثقافة في منطقتها، على أن يكون لذلك أثر مادي واجتماعي من خلال إقامة أنشطة كثيرة ترعاها المكتبة. أمّا على الصعيد الاجتماعي والإنساني، ستساهم هذه المكتبة في الانفتاح على المناطق وتعزيز التعارف والمشاركات على كافّة الأصعدة. وقد أعدّت السيدة زيد دراسة وتصميمًا مبدأيين يض ما مان كافّة التفاصيل اللازمة لتنفيذ هذا المشروع.ّّ