follow us

line
ABEER ZEBIAN DAOU
name : ABEER ZEBIAN DAOU
Owner and General Manager of Abeer Beauty Center Al-Qrayye, Chouf
ABEER-ZEBIAN-DAOU.jpg صاحبة ومديرة «عبير بيوتي سنتر »
القريّة، الشوف الاسم :  عبير ذبيان ضو
صاحبة ومديرة «عبير بيوتي سنتر » القريّة، الشوف
hr
Abeer Daou is currently the owner and general manager of “Abeer Beauty Center”, a business that caters for females’ beauty needs and provides image consulting. She is a member of the Hairdressers’ Syndicate in Mount Lebanon and holds a certified professional degree in hairdressing, skincare, and aesthetics.
Ms. Daou is known for her social activities and community service. She is a founding member of the “Ahel wa Habayeb” association, which takes care of the elderly, and of the “Alayadi Al-byd” Association. She provides help to the elderly through her Yoga classes and gives free courses in the English language and computer skills.
She is a women’s rights activist and has attended several trainings with “Women in Front”.
PERSONAL PROJECT
The municipality of Al-Qrayye initiated a project to dig up a well. The volume of extracted water exceeded all expectations. However, the water was deemed undrinkable and did not match health and safety standards. To solve the problem, the municipality deduced that water filters were needed to sanitize the extracted water and make it safe to use. The total cost of buying and installing the filters was estimated to be around $50,000. Therefore, Ms. Abeer adopted the project in order to gather funds and necessary tools for the procedure to be completed. Her goals are to reduce the amount of bottled water bought due to the accessibility to drinkable tap water.
السيدة عبير ضو صاحبة ومديرة "عبير بيوتي سنتر" وعضو في نقابة مزيني الشعر في جبل لبنان وعضو مؤسس في جمعية "الأيادي البيض" وجمعية "أهل وحبايب" للعناية بالمسنين. هي حائزة على شهادة في البكالوريا الفنية وامتياز فني في برمجة الكمبيوتر )معهد الشوف التقني( وعلى شهادة في اللغة الإنكليزية معتمدة من السفارة الأميركية. هي تحمل أيضًا شهادات عدّة في التجميل وتصفيف الشعر من معهد شارماران في بيروت. السيدة ضو هي ناشطة اجتماعية وهي تنظّم العديد من الدورات الخاصة بالمرأة في عدة مجالات منها دورات خاصة في الكومبيوتر ودورات تعليم اليوغا للنساء من جميع الأعمار ودورات مجانية لتعليم الماكياج والعناية بالأظافر. وهي تنظّم كذلك دورات تعليم اللغة الإنكليزية خاصة بالشابات والمسنات اللواتي لم يتسنى لهنّ الدراسة. تشارك السيدة ضو حاليًا مع "نساء رائدات" في مشروع "نساء في البلديات" عن منطقة جبل لبنان. وقد شجّعها ذلك على المساهمة في عدة مشاريع تهدف لزيادة مشاركة المرأة في الحياة السياسية وفي مشاريع تنموية خاصة ببلدة القريّة.
المشروع الشخصي
بعد أن قامت البلدية السابقة في بلدة القريّة بحفر بئر إرتوازي للمياه، وكانت النتيجة تفوق التوقعات من حيث الكمية المستخرجة. لكنّ المفاجئة كانت في نوعيّة المياه الحديدية المائلة إلى الحمار التي لا يمكن استخدامها في المنازل. أجرت البلدية عدّة اتصالات توصّلت من خلالها إلى إيجاد حل عملي يمكّن أهالي البلدة من الاستفادة من هذه المياه والاستغناء كلياً عن شرائها وذلك عبر تأمين فلاتر خاصة تزيل جميع الشوائب الموجودة فيها لتصبح صالحة للاستخدام المنزلي. وتمّ تقدير كلفة المشروع التقريبية ٥٠٠٠٠ دولار أميركي أو أكثر. وتتطلّع السيدة ضو لإكمال ما بدأتة البلدية وذلك من خلال إيجاد جهات تمويل لتأمين المعدات اللازمة لتنقية المياه للإستفادة منها في كل منزل في القريّة مما يُغني عن شراء المياه.