follow us

line
Elisabeth Zakharia Sioufi
name : Elisabeth Zakharia Sioufi
Degree: LLB in Law (St. Joseph University, Lebanon)
BA in Sociology (Université de Lyon, France)
Profession: Lawyer
ElisabethSioufi.jpg الدرجة العلمية: إجازة في الحقوق (جامعة القديس يوسف، لبنان)<br>
إجازة في العلوم الإجتماعية (جامعة ليون، فرنسا) <br>
المهنة: محامية
الاسم :  اليزابيت زخريا سيوفي
الدرجة العلمية: إجازة في الحقوق (جامعة القديس يوسف، لبنان)
إجازة في العلوم الإجتماعية (جامعة ليون، فرنسا)
المهنة: محامية
hr
After graduating in Law and Sociology, Elisabeth Zakharia joined the Beirut Bar Association in 1980. She works mainly in the field of criminal law, corporate law, human rights law and international criminal law. She has been the director of the Institute for Human Rights of the Beirut Bar Association since 2006, and is a member of the International Criminal Bar, secretary of the Commission of Human Rights at the International Association of Lawyers and a member of the Council of the International Bar Association Human Rights Institute. She works in the field of training on international standards of human rights, and highlights the importance of taking them into consideration when developing new laws. She has participated in several national steering committees for drafting laws concerning human rights such as the rights of domestic workers, children’s rights and the prevention of torture. She contributed to writing drafts of fundamental laws to improve the country’s situation, on the basis of international conventions signed by Lebanon. Elizabeth Zakharia believes in the need to develop mechanisms to monitor law enforcement and effectiveness. She deplores the absence of accountability in this context and urges the Parliament to act in this respect. she has contributed to elaborate. She struggles to improve proper law enforcement and to adopt the required mechanisms to monitor the process. She is working on the enforcement of law number 164 criminalizing human trafficking. She is also working to address the situation of unregistered Lebanese children. بعد تخرجها في مجال الحقوق والعلوم الإجتماعية، إنتسبت إليزابيت زخريا إلى نقابة المحامين في بيروت في العام 1980. تعمل في مجال القانون الجنائي وقانون الشركات وقانون حقوق الإنسان والقانون الجنائي الدولي. وهي مديرة معهد حقوق الإنسان في نقابة المحامين في بيروت منذ العام 2006، كما أنها عضو في النقابة الجنائية الدولية للمحامين وأمينة سر لجنة حقوق الإنسان في الإتحاد الدولي للمحامين وعضو في مجلس إدارة معهد حقوق الإنسان التابع للنقابة الدولية للمحامين.
تعمل في مجال التدريب على المعايير الدولية لحقوق الإنسان وكيفية مراعاتها لدى وضع قوانين جديدة. شاركت في عدد من لجان التسيير الوطنية المولجة سن قوانين تتناول حقوق الإنسان، منها تلك المتعلقة بحقوق العاملات المنزليات وحقوق الطفل والوقاية من التعذيب وساهمت في وضع مشاريع قوانين أساسيّة لتحسين أوضاع المجتمع اللبناني، انطلاقاً من الإتفاقيات الدولية التي انضم إليها لبنان.
تؤمن إليزابيت زخريا بوجوب تطوير آليات لمراقبة حسن تطبيق القوانين وفاعليتها وتنتقد غياب المساءلة في الإطار وتدعو المجلس النيابي لممارسة هذا الدور. تشدد على خطورة عدم توافر آليات عملية لتعريف المواطن اللبناني بالقوانين وعلى أهمية هذه المعرفة في تخفيض مستوى الجرائم وانتهاكات حقوق الإنسان.
تطمح إليزابيت زخريا للوصول إلى الندوة البرلمانية لتتمكّن من العمل على وضع القوانين، التي ساهمت في نصها موضع التنفيذ الفعلي والفعّال. تناضل من أجل الإنتقال إلى مرحلة التطبيق السليم للقوانين ووضع آليات لمراقبة حسن تطبيقها. تعمل حاليا على الإنتقال بالقانون رقم 164 المتعلق بتجريم الإتجار بالأشخاص من النص إلى التطبيق. كما تشارك في لجنة معالجة أوضاع الأطفال المكتومي القيد اللبنانيين.
Phone Number: 009613566357 | 009611900735 Email: elisabethsioufi@gmail.com رقم الهاتف :009613566357 | 009611900735 البريد الالكتروني :elisabethsioufi@gmail.com