follow us

line
ELSY GEORGES GHANAMEH
name : ELSY GEORGES GHANAMEH
Political Activist Douma, North Lebanon
ELSY-GEORGES-GHANAMEH.jpg ناشطة سياسية
دوما. البترون الاسم :  السي جورج غنمة
ناشطة سياسية دوما. البترون
hr
Born in 1992, Ms. Elsy Georges Ghanameh holds a BS in Business Management from the University of Balamand (UOB) and currently works as an administrative assistant in Caritas for foreigners. As a political activist, she is the secretary of the Lebanese Forces’ North department. Her party involvement started in college where she was in charge of the Lebanese Forces Club. Ms. Ghanameh also holds a bachelor’s degree in Project Management and an ISO certificate in public administration structure. She was a deputy administrator for the elections of the Order of Engineers and Architects in the North.
PERSONAL PROJECT
Ms. Ghanameh aims to add the old Douma souk to the World Heritage Organization, which allows for promoting festivals in Douma and preserving its heritage. This project will attract large numbers of tourists, rake financial profits for the local population, and urge people to commit to their land.
الآنسة آلسي غنمة من مواليد ٩٩ من بلدة دوما في قضاء البترون. هي حائزة على شهادة ١ ٢ إدارة أعمال من جامعة البلمند وتعمل حاليا كمساعدة إدارية في "كاريتاس" في القسم المعنيّ بالأجانب. الآنسة غنمة ناشطة سياسة، فهي أمينة سر دائرة الشمال في "القوات اللبنانية"، وكانت قد بدأت العمل الحزبي في الجامعة حيث كانت مديرة نادي "القوات اللبنانية". هي حائزة كذلك على شهادة في إدارة المشاريع وعلى شهادة ISO في هيكلية الإدارة العامة. شغلت منصب نائب مسؤول الماكينة الانتخابية في إنتخابات نقابة المهندسين في الشمال.
المشروع الشخصي
يقضي مشروعها بالعمل على إدخال السوق القديم في دوما على قائمة منظمة التراث العالمي ممّا سيساهم في تعزيز مهرجانات دوما والمحافظة على الطابع التراثي للقرية. وسيسمح هذا المشروع باستقطاب عدد أكبر من السواح مما يعود بفائدة مادية على أهالي المنطقة ويثبتهم في أرضهم.